I løbet af et år på Nørbæk Efterskole skal du opleve en masse. Vi starter året med et introforløb, som har til formål, at du skal lande godt og sikkert på efterskolen sammen med de andre.

Du skal lære at navigere i en hverdag, som indeholder forskellige aktiviteter, oplysninger og projekter, samtidig med at du også skal have tid til at nyde det sociale liv på skolen.

Her er også god tid til at hygge, spille, snakke og skabe gode relationer til både de andre elever og til lærerne.

Undervisningen kommer herefter hurtigt i gang, og undervejs vil du løbende skulle holde tungen lige i munden – for vi har fart på, og du får mange nye indtryk.

I september inviteres alle forældre indenfor på efterskolen til årets forældredag, hvor eleverne viser, hvad det vil sige at gå på Nørbæk.

I efteråret begynder vi for alvor at øve os på årets gymnastikopvisning. Vi laver 8-9 opvisninger fra februar til juni.

I november er 8.-9.klasserne i praktik. 10.klassernes brobygning og OSO-opgave foregår over 10 skoledag fordelt i november og december.

I december måned forvandler hele efterskolen sig til et stort julehyggeland. Vi pynter op, holder julenissekonkurrencer, synger julesange, hører kalenderhistorie, tænder lys og hygger med det årlige julebanko, hvor der altid er masser af sjove og gode gaver. Den sidste dag inden jul har vi traditionel julefrokost, vi går i kirke og lærerne laver underholdning for eleverne, før alle tager hjem på juleferie.

I januar afholder vi terminsprøver, hvor alle skal stifte bekendtskab med rammerne omkring det at gå til skriftlig prøve.

Teaterugen ligger som regel i februar. Her sætter vi årets teaterstykke op. Alle elever er med til at skabe et fælles stykke, som vises for lokale skoler og afslutningsvis for forældrene.

I begyndelsen af marts tager vi på skitur. I sneen skal vi prøve at stå på alpinski, og alle elever får hver dag undervisning af lærerne på pisterne.

I marts/april måned ligger de fleste gymnastikopvisninger. Vi laver bl.a. opvisning til Forårsstævnet i Purhus-Hallen, til Hedensted-stævnet for ordblindeefterskolerne, for bedsteforældrene til bedsteforældredagen, i Gigantium (Ålborg) og til Ny-elev-aften.

I april/maj afholder vi det årlige Nørbæk-løb.

I maj måned ligger de skriftlige prøver og aflevering af synopser. I det meste af juni måned er der mundtlige prøver.

I juni afslutter vi året med en slutuge, hvor vi igennem hyggelige aktiviteter får sagt tak for et uforglemmeligt år sammen.