Vi skal bruge en ordblindetest og en udtalelse fra din klasselærer, hvori du beskrives fagligt og personligt.

Du kan hente et ansøgningsskema her(.pdf) Udfyld og send det til os via brev eller mail.

Du kan beregne prisen for et skoleophold ved at klikke på linket her

I særlige tilfælde optager vi unge med ADHD/ADD. Det gør vi dog kun, hvis denne er udredt og velmedicineret, så han/hun kan indgå i vores faglige undervisning i klasser på mellem 16 og 20 elever med to lærere. Den unge skal også kunne navigere i en hverdag med mange skift.

Man kan være elev på skolen i to år.
Men først om efteråret i det første år, bliver det afklaret, om man kan få et år mere på Nørbæk Efterskole. Vi optager ca. 20 andetårselever.
Vi vurderer på, om eleven stadig har brug for den særlige støtte, vi kan give, og om han/hun er positivt indstillet overfor dét at gå på Nørbæk.I nogle tilfælde er en anden løsning end Nørbæk Efterskole en bedre løsning.

I skoleåret 2024-25 har vi få ledige pladser i 8., 9. og 10. klasse

Vi ses!