Du kan se vores skema 23/24 her

Morgen til stenen

Hver morgen skal vi alle ud til stenen inden morgenmad. Hvis det er mørkt udenfor, så skal vi have vest på. Turen ud til stenen er en lille kilometer. Alle skal være derude 7.30. Der er en vagtlærer, som er derude for at krydser dem af, der er der. Derefter går alle tilbage for at spise morgenmad i spisesalen.

Morgenmad
Vi spiser morgenmad, når vi kommer hjem fra stenen. Der er altid boller eller franskbrød, havregrød eller øllebrød. Man kan også få morgenmadsprodukter med mælk eller yoghurt. Der er meddelelser fra vagtlæreren kl. 7.40. Derefter går alle på sit værelse. På vej op fra spisesalen får eleverne deres telefoner udleveret.

Morgentjek
Her skal der ryddes op, redde seng, tømme vores skraldespand, feje gulvet og lufte ud. Ud over det gør vi os klar til dagen – børster tænder og pakker taske til dagens første timer. Man skal være på sit eget værelse inden vi går til morgenmøde i foredragssalen kl. 8.00.

Morgensamling
Kl. 8.00 går vi i foredragssalen. Først synger vi en sang fra vores sangbog, og den lærer, som står for morgensamlingen, fortæller. Eleverne får at vide, hvis der sker noget specielt den dag. Nogle gange er der meddelelser om noget, som er vigtigt for alle.

Formiddagstimer
Efter morgensamling går vi over til time kl. 8.30. Det er forskelligt, hvilke fag vi har.

Formiddagspause
I formiddagspausen kan man gå ned i undergrunden og få en forfriskning. Man kan få rugbrød, boller, frugt, te, kaffe og vand. Det er lige til at tage lidt af sulten, hvis man ikke fik nok morgenmad.

Formiddagstimer
Efter formiddagspause har vi to timer efter hinanden.

Middagspause
Klokken 12.10 til ca. 12.40 spiser vi middagsmad, og derefter er der meddelelser. Efter vi har spist, kan vi gå rundt på gangene, hygge på værelset eller tage et spil pool indtil 13.00, hvor vi har timer igen.

Eftermiddagstimer
Nogle dage har vi matematik over middag andre dage valgfag og kontaktgruppetime. Timerne slutter ved 16-tiden.

Eftermiddagskaffe
Eftermiddagskaffe får vi, når vi får fri fra timerne. Nogle gange får vi kage eller frugt og rugbrød eller knækbrød.

Fritid
I fritiden kan man væe i hyggekrogen og se film, snakke eller bare slappe af. Man kan gå ned i hallen og dyrke noget sport, gå i fitness eller gymnastiksal. Hvis vejret er til det, kan man også gå udenfor og lave noget aktivt på multibanen.

Man kan også gå ned i et af værkstederne som fx værkstedet, tekstil og mange andre. Vi har også en å, man kan gå ned til og fiske eller bade. Hvis man bare gerne vil være lidt sig selv, kan man også bare gå ind på værelset. Hvis man lige trænger til lidt mere luft, kan man også cykle eller gå sig en tur op til Fårup, hvor man kan tage til købmanden.

Aftensmad
De elever, der står for at lave aftensmad, skal mødes nede i køkkenet kl. 17.30. Kl. 18.00 kan man gå ned og få noget at spise. Kl. 18.15 skal alle være i spisesalen. Så er der meddelelser, og der bliver aftalt, hvilke fælles aktiviteter, der tilbydes. Herefter må man gå fra bordet.

Lektietime
Lige efter aftensmad er der lektietime. Den varer frem til kl. 9.30. I lektietimen kan man få hjælp til at lave sine lektier. I lektietimen er der mindst en lærer, som kan hjælpe. Man kan få hjælp til sine lektier i lektiecafeen. Hvis man ikke har lektier for, så kan man slappe af. Når der er lektietime, skal man være på eget værelse eller i lektiecafeen.

Aftenaktiviteter

Efter lektietimen er der fri mulighed for at lave ting på skolen. Nogle aftener arrangerer eleverne fodbold, håndbold eller pool for alle. Ellers er der hygge på værelserne og i hyggekrogene.

Nogle aftener er der skal-arrangementer. Det kan være foredrag af forskellige art: standup, sikker trafik, sexologer, forfattere, politikere og sportsfolk. Andre gange er der koncerter, temafester eller andre aktiviteter.

Aftenkaffen
Aftenskaffen er fra 21.15 til 21.30. Til aftenkaffen er det forskelligt, hvad vi får. Nogle gange får vi kage, andre gange frugt, boller eller knækbrød.

Telefoner afleveres kl. 21.45. Lærerne sørger for, at de er låst sikkert inde hele natten.

Værtsgruppe

Værtsgruppen sørger for at skolen kommer til at se pæn ud efter en hel dag med fuld energi. Klokken 22 skal hele værtsgruppen møde på Torvet, så de samlet kan gå i gang. Værtsgruppen skifter hver 14. dag.

Godnat og på værelserne
Vi gør os klar til vi skal sove allerede 21.50 med at sige godnat til hinanden, hente vand og børste tænder. Klokken 22.00 skal man være på sit eget værelse. Når klokken er 22.30 kommer vagtlærerne rundt og siger godnat og ser om alle er på deres værelser. Lyset og computer skal være slukket kl. 22.30.