cykelafgangVi har flere emneuger i løbet af skoleåret.

Vi har en naturemneuge, hvor du kan vælge mellem forskellige ture ud i naturen.

Nogle drager Vadehavet og oplever naturfænomenet “sort sol” og se sæler. Andre tager på kanotur på Skals åen, som går lige forbi efterskolen.

Fiskeri og sejlads opleves af en gruppe elever.

Naturens spisekammer bliver udforsket af andre, mens en gruppe prøver kræfter med Nørbæks helt egen udgave af “Stjernetræf”.

I vinterperioden ligger vores teateruge, hvor alle elever på skolen er sammen om at opføre årets teaterstykke.

Der er brug for mange talenter for at få tingene til at lykkes. Nogle bygger scenen, som andre skal danse, spille skuespil, gøgle og lave sort teater. Andre øver akkorder, som koret skal synge til.

Lys og lydudstyr skal kobles sammen og styres. Der laves rekvisitter og kostumer. Alt dette filmes og fotograferes.

Vi starter mandag morgen og allerede fredag er vi klar til at lave tre forestillinger for andre skoler, forældre og bestyrelse.

I de tre dage op til Kristi Himmelfartsdag og de tre dage op til påskeferien har vi også emnedage. Disse dage byder på mange forskellige værkstedsfag, både teoretiske og praktiske.