Fysik er hos os et valgfag, men vælger du det, kan du tage folkeskolens afgangsprøve i fysik i juni. Eneste forudsætning for det er, at du har haft fysik, inden du starter ved Nørbæk Efterskole.
Med fysik får du mulighed for at åbne døren til at forstå, hvorfor tingene i hverdagen gør, som de gør. Vores virkelighed kan forklares med teorier, som der kan påvises og forklares igennem håndgribelige eksperimenter. Så har du været vild med fysiklokalet i folkeskolen, kan du fortsætte eksperimenterne her.
Der er tre timers undervisning om ugen, en dobbelt- og en enkelttime. Der arbejdes med emner indenfor 9. klasses pensum som fx magnetisme, elektromagnetisme, radioaktivitet, alkoholer, bølger, lyd, grundstofferne og deres periodiske system, metaller, salte, syrer og baser.