Kosten er vigtig for os alle, og ikke mindst for eleverne på en efterskole, hvor man både bor og går i skole. Sund kost har stor betydning for indlæringsevnen.
Vi serverer hver dag tre hovedmåltider og tre mellemmåltider.
Der er mødepligt på alle vores hovedmåltider. I køkkenet er vi ansat en køkkenleder to køkkenassistenter og en på fleks- job. Der er fire elever med i køkkenet en uge af gangen.

Vi laver en sund og varieret kost, der består af årstidens frugt og grønt. Der er ved alle måltider frisk frugt på bordet. Vi bruger grove grønsager og rodfrugter. Sparer på fedtstoffet og bruger en god olie. Vi bager selv vores brød og bruger mel med stort kostfiberindhold , og gerne økologisk. Vi sparer på sukkeret, og serverer kun kage enkelte gange udover i weekenden.

Vi får fisk en gang om ugen, og der er hver dag et tilbud om fisk på aftenbordet.
Maden er varieret, ser spændende ud og den afspejler årets gang, både hvad angår årstidens sortiment og højtiderne. I løbet af et skoleår har vi forskellige temaer, med mad fra andre lande, hvor vi også pynter op i spisesalen. Vores mål er at præge eleverne til nogle gode alsidige kostvaner. Det er især vigtigt med et sundt og nærende morgenmåltid, så hjernen har noget at arbejde med.

Vi tager selvfølgelig hensyn til elever med forskellige former for allergi , diabetikere og vegetarer.