Vi har i en årrække haft tilbud om løbeklub på Nørbæk Efterskole. Vi træner to-tre gange om ugen, og vi sørger naturligvis for, at alle kan være med, hvad enten man er rutineret eller nystartet løber. Du kan selvfølgelig vælge at løbe for dig selv, men erfaring viser, at de fleste holder løbetræningen ved lige, når der er andre at løbe sammen med. Når du starter får du tilrettelagt dit personlige træningsprogram, der tager udgangspunkt i et realistisk mål, som vi hjælper dig med at sætte. Der føres dagbog over træningsprogrammets resultater og fremskridt, så du hele tiden har blik for dine succeser og udfordringer.
Vi holder øje med interessante løb inden for fornuftig afstand af efterskolen, og hvis der er opbakning fra løbeholdet, ser vi på mulighederne for at deltage som hold eller på individuelt plan.
Ud over selve løbetræningen har vi også fokus på kost, væskeindtag, anatomi og fysiologi og forebyggelse af skader. Deltager du på løbeholdet, er det vigtigt at have det rette fodtøj. De rigtige sko kan nemlig hjælpe med at undgå skader, så sørg for at søge råd og vejledning i den lokale løbeforretning.