Har du lyst til at arbejde med træ, har du alle muligheder for at udfolde dig i skolens træværksted. Vi arbejder i alle mulige træsorter fra hele verden, ingen opgave er for stor og intet for småt. Værkstedet er åbent næsten døgnet rundt og mange elever bruger fritiden med forskellige projekter.
I træværkstedet kan du lære en masse om de forskellige materialer og hvordan man kan forme dem, herunder hvordan man laminere, drejer og bukker træ.
Der bliver bygget alt muligt i træværkstedet. Fangstnet, så drømmefisken kan landes sikkert, hockeystave, kunstnerisk udformede knive, engelske langbuer, smukke skåle og kajakker er blot nogle af de projekter, du kan kaste dig over i værkstedet. Kan du tænke det, kan du bygge det!
Du lærer de grundlæggende færdigheder og teknikker, så du kan komme godt i gang. Da vi benytter forskellige maskiner og skarpe værktøjer, er sikkerheden nødt til at være i top. Derfor bruger vi også tid på at introducere sikkerheden forbundet med ophold og arbejde i træværkstedet.
Valgfaget varetages af vores lærer, der har en uddannelse som skibstømrer. Denne bræddebisse har ekspertise inden for alverdens værktøjer og teknikker, når materialet er træ.