På Nørbæk Efterskole er valgfag en stor del af vores hverdag. Vi tilbyder forskellige valgfag, hvor du får mulighed for at prøve kræfter med både det kendte og ukendte inden for det sportslige, det kreative og det praktisk/håndværksmæssige område.
Vores udendørs- og indendørs arealer giver muligheder for et hav af sportslige aktiviteter. Det kan være alt fra diverse fodbold og andre boldspil, rytmisk- og springgymnastik og fitness. Derudover benytter vi vores muligheder for udendørsaktiviteter, fx løb, udeliv, kano og mountainbike.

Er du mere til de kreative og praktiske fag, eller har du lyst til at prøve dig selv af i disse, så er Nørbæk Efterskoles mange værksteder åbne for dig. Igennem året er der mulighed for at vælge sig ind på fx glaskunst, motorværksted, stenhugning, billedkunst, tekstil, træværksted, e-sport, madværksted og musik.

I fritiden er der selvfølgelig også mulighed for at benytte skolens mange værksteder og faciliteter.