Igennem mange år er vi på Nørbæk Efterskole taget på skilejrskole i januar måned, men i år skal vi afsted i Febuar. Formålet er stadig, at give elever og lærere nogle fælles oplevelser samt styrke sammenholdet blandt eleverne.

tjekkiet 07 164

Skilejrskole

Vi er alle på skilejrskole i Sverige, hvert andet år. Næste gang i skoleåret 2013-2014. Vi tager til ski området Hemsedal i Norge. Turen varer en uge og byder på mange gode og hyggelige oplevelser.

Hver dag bruger vi nogle timer på alpine ski, og her er plads til alle både nybegyndere og skihajer. Områder har pister i mange forskellige sværheds niveauer.

Vi skal bo i lejligheder. Du skal sammen med de andre i din lejlighed lave mad. Der er også masser af tid til hygge. Vi mødes hver dag til et møde, hvor vi gennemgår næste dags program og ser billeder fra dagen.

10. årgangs tur til København

10. årgang tager i foråret tre dage til København.

Op til turen har de arbejdet med kultur og demokrati, for at forberede de mange oplevelser, turen byder på. Vi skal bla.i Folketinget, DR-byen og på Christiania – og der bliver også tid til at opleve Strøget.

Efter turen arbejder vi med alle de indtryk og oplysninger, som vi har fået på turen.

10.rgang foran christiansborg