Torsdag den 13. oktober deltog 15 elever og 2 lærere fra Nørbæk Efterskole i de første Nordjyske Mesterskaber i løb på kvart- og halvmaraton (10,5 og 21 km). Løbet foregik i Rold Skov på en relativ flad rute i strålende solskin og 12 graders varme – perfekte rammer for løb.

Ud over en rigtig hyggelig tur i efterårssolen, kom vi også hjem med 2 medaljer. Maria Kristensen vandt guld hos pigerne på 10,5 km, mens Ivan Riise tog sølv hos drengene på den dobbelte distance. Ivan lå forrest det meste af vejen, men måtte se sig overhalet på den sidste halve kilometer. Maria derimod førte næsten fra start til mål, og vandt med 1 minut til nummer 2. Ivan blev tilsvarende slået med et minut, men hans tid var ny skolerekord (1 time og 28 minutter)

Alle elever gennemførte deres distancer, hvilket vidner om god moral og træningsflid. Til foråret skal vi igen ud og dyste mod andre elever, og her håber vi på, at endnu flere elever er klar til start. I løbet af efteråret håber vi at finde sponsorer til ens løbetøj. Så hvis nogle forældre kender nogen, som kunne tænke sig at få lidt reklame på tøjet,  må I gerne sige til.

nm1
nm2